Samfund

Stor undersøgelse af tilfredsheden med Guldborgsund Kommune

Foto: Guldborgsund Kommune

Hvor tilfredse er borgerne i Guldborgsund Kommune egentlig med at bo i kommunen? Det spørgsmål skal en stor gruppe borgere nu give deres svar på i en stor undersøgelse.

Hvad synes du om livskvaliteten i vores kommune? Hvordan oplever du kontakten med kommunen, og hvad mener du om kommunens folkeskoler eller kulturliv? Og hvad synes du kommunen især skal prioritere? Det er blot nogle af de spørgsmål om kommunen, som 6.000 borgere nu bliver bedt om at tage stilling til i en undersøgelse af borgernes tilfredshed med Guldborgsund Kommune.

”Vi vil gerne høre borgerene om hvad de synes om vores kommune, om de tilbud vi har, og om hvad de særligt synes vi skal prioritere i fremtiden. Undersøgelsen giver et billede af hvor kommunen gør det godt, og hvor det kan blive bedre, og det kan vi bruge, når vi skal prioritere de kommende års opgaver på skolerne, i forhold til vores sports- og idrætsanlæg, på plejecentrene eller noget helt tredje” fortæller borgmester Simon Hansen.

Undersøgelsen sættes i gang den 22. november og løber frem til den 14. december, og de 6.000 tilfældigt udvalgte borgere får en besked i deres e-Boks med et link til spørgeskemaet, der skal udfyldes. Borgerundersøgelsen blev foretaget tre gange i forrige byrådsperiode, og planen er at undersøgelsen også skal foretages tre gange i denne byrådsperiode. Undersøgelsen giver mulighed for at se hvordan udviklingen i kommunen går, og kan være med til at udvikle kvaliteten af kommunernes tilbud.

”Jeg håber at mange af de borgere der modtager et brev fra kommunen går ind og udfylder spørgeskemaet. Det er vigtigt for os at kende borgernes ønsker og prioriteringer, og vide hvor tilfredse de er med kommunen. Denne undersøgelse er et godt værktøj som grundlag for kommunens fremtidige indsatsområder” siger borgmester Simon Hansen.

Undersøgelsen foretages af Plan Gruppen, og resultatet ligger klar i midten af januar måned.

Fakta: Emner i tilfredshedsundersøgelsen

  • Kommunen som levested
  • Information, kontakt, betjening
  • Institutioner, skoler, ældre
  • Infrastruktur, transport, miljø
  • Kultur og fritid
  • Sundhed
  • Politik/demokrati
  • Prioriteringer
  • Kommentarer fra borgerne

Kommentarer